Salı, Ocak 27, 2009

Güncel Bir Fıkra

Roma'da dünyaca ünlü San Pietro Kilisesi'nde büyük bir
pazar ayini... Görkemli bir dinî tören. Papa bile
katılıyor. Koskoca meydan mahşer yeri gibi... Kilisenin
içi de dışı da tıklım tıklım...

Bu arada kilise kapısında iki adam özellikle dikkati
çekiyor. İkisinin de boynunda kocaman birer levha
asılı. Birinde "Ben koyu bir Hristiyanım, lütfen bana
yardım edin" yazılı. Ötekinde ise sadece "Ben koyu
bir Yahudiyim" yazıyor. Tabii ki kiliseden çıkanlar
Hıristiyan olduğunu ifade eden adama yanaşıyorlar ve
ellerini ceplerine atıp cömertçe bir şeyler
veriyorlar. Yahudi olduğunu ifade eden adamda ise
siftah yok.

Bu arada kiliseden çıkan iyi niyetli biri
"Yahudiyim" yazısı taşıyana sokuluyor. "Bana bak
kardeş" diyor, "dürüstlük iyi bir şey , ama
binlerce Hıristiyan kiliseden çıkarken , senin yahudi
olduğunu böyle aleni olarak ifade etmen hiç de
akıllıca bir hareket değil. Bak kimse sana para da
vermiyor zaten. Bence çıkar o yazıyı boynundan sen de"
deyince , boynunda "Yahudiyim" yazılı adam
"Hıristiyanım" yazılı olana dönüp fısıldıyor:

"Herife bak Salamon be ! Gelmiş bize ticaret öğretiyor."

Hiç yorum yok: