Salı, Şubat 27, 2007

1000 KART NASIL YAZILIR

BiN KART NASIL YAZILIR?
Bir donem bir genel mudur yardimciligi yapmis birisi anlatiyor:
Sene 1965. Bir genel mudurlukte ozel kalem muduru yardimcisiyim.. Bayrama 10 gun var..Benim mudur hastalandi..Ise gireli 2 hafta olmus, olmamis.
Genel Mudur bey beni cagirtti :

- Tebrik kartlari hazir mi?..
- Sasirdim
- Hangi kartlar efendim?
- Aman evladim, Sukru Bey sana soylemedi mi? Bayram geldi, tebrik kartlari simdiye kadar hazir olmaliydi.. Tuh tuh..Cabuk hemen hazirlayiverin.
- Emredersiniz efendim!
dedim, ancak sabaha kadar 3 bin karti nasil yazacagim? Genel mudur bey, butun kartlari cini murekkebiyle ve en guzel yazimla yazmami istedi. 3 bin karttan 2 bin tanesini kendisinden makamca alt'takilere su sekilde yazacaktim:
"Bayramini kutlar, gozlerinden operim"
1.000 tanesi de ust makamdakilere olacakti ve onlarda da su ifade yer alacakti:
"Sizin ve esinizin bayramini saygiyla kutlarken, sihhatli ve basarili gunler niyaz ederim."
Sabaha kadar 3 bin kart, dusunebiliyor musunuz?!?.. Caresiz kollari sivadim:
"Bayramini kutlar, gozlerinden operim", "Bayramini kutlar, gozlerinden operim", "Bayramini kutlar, gozlerinden operim" 1, 5, 10, 18, 28, 58, 108, 188, 558.. Yaziyorum, yaziyorum bitmiyor!.. Nasil sIkinti basti!... 738,918..2,5 paket Samsun'u bu arada bitirmisim. Oyle iskence cekiyorum ki, ekmek parasi olmasa birakip kacacagim. Sira 2000. karta geldiginde safak sokuyordu. Ben de bitmisim ama onumde hala yiginla kart duruyor! 1.000 tane de ust makamlara yazilmasi gerekenler var. 4. paket sigarayla birlikte "Sizin ve esinizin bayramini saygiyla kutlarken, sihhatli ve basarili gunler niyaz ederim"e basladim.. Boyuna yaziyorum, goz kapaklarim iyice agirlasti, takoz koysam gene de kapanacak. 209, 529, 689.. Yaz babam yaz.. Ama artik kalemi parmaklarimin arasinda tutamaz oldum. Ben kaleme degil, kalem bana hakim: "Sizin ve esinizin bayramini saygiyla kutlarken, sihhatli ve basarili gunler niyaz ederim." "Sizin ve esinizin bayramini saygiyla kutlarken, sihhatli ve basarili gunler niyaz ederim.", "Niyaz ederim basarili gunler sizinle esinizin bayramini kutlarken.." "Kutlarken esinizin bayramini saygiyla sihhatli gunler diler Niyazi ile beraber ederim.." "Niyazi ile birlikte sizin ve esinizin bayramini kutlarken ayrica sihhatle ederim.." "Once bayraminizi eder, sonra esinizle Niyazi'ye basarili gunler dilerim.." "Sizin de esinizin de Niyazi'nin de bayramini saygiyla eder, sihhat dilerim.." "Sihhatli esin izin bayramini saygiyla kutlarken, Niyazi'ye basarilar diler ayni zamanda ederim.." "Bayraminiza etmeden once esinizi saygiyla kutlar Niyazi'nin gozlerinden operim.." "Sizin de, esinizin de, Niyazi'nin de, bayramini da, tatilini de, gelmisini de, gecmisini de.. saygiyla ederim..

" Sabah tam mesai saatinde, gozlerim kan canagi bir halde kartlari yetistirdim.. Genel mudur bir-ikisine soyle bir bakti "Aferin" dedi. "Guzel yazmissin. Hemen postalayin!"

HEMEN POSTALADIK!..3 gun sonra da once bizim genel muduru, sonra da bendenizi postaladilar!..

Bir kısa hikaye niyetine okunabilir. Ama en sonunda daha komik birşeyler bekliyor insan. Uzun zamandır bu mail ortalıkta dolanır durur. Bayramlarda gönderebilirsiniz.

Hiç yorum yok: